Pilar Alonso i Betzuca canten Catalaniña da Figueiras

10 febr.

sonabe 2013

Catalaniña da Figueiras és un cuplet català de Vicenç Quirós amb lletra de Joan Ministerio (àlies de Joan Casas Vila)  que Pilar Alonso va fer famós als anys 20 del segle passat. La cançó ha tornat a enregistrar-se gràcies a Betzuca, que l’any 2012 van fer tria de cuplets i van quedar-se amb aquesta aventura carnavalesca, que podeu escoltar tot seguit:

betzuca 2013 sonabe

Betzuca

Però si també teniu curiositat per escoltar-ne la versió enregistrada de la gran Pilar Alonso no dubteu a escoltar el CD Cuplet català, on l’ASPE (Associació per a la salvaguarda del patrimoni enregistrat) es va encarregar l’any 2010, de recuperar aquests i 24 cuplets catalans més, enregistrats per l’artista entre 1920 i 1924. L’enregistrament serà ben aviat disponible al fons de la Biblioteca de Figueres.

pilar alonso cuplet sonabé 2013

Catalaniña da Figueiras

Jo de Figueres he vingut a Barcelona a passar els dies divertits del Carnaval

i disfressada avui de fado he anat al ball del “Principal”.

Un senyor ros m’ha ofert el braç amb insistència i tots els balls,entussiasmat, m’ha compromès,

assegurant que amb aquest tratjo jo l’hi havia fet el pes.

Perquè ell era portuguès.

I xampurrant un català de Portugal, al so d’un fado m’ha parlat ell, molt formal:

Pels teus amors catalaniña da Figueiras, m’està saltant a dins del pit o coraçao, i amb un fadeiro seductor

de miña terra jo crec trobar-me, de Lisboa, en un sarau. Mau !

No sé de quants millions de “Reis” ha estat parlant-me, que colocats els té en un banc de Portugal,

però tants millions jo crec que sumen catorze rals al canvi actual.

Després m’ha dit: A Oporto jo, si vols, t’hi porto, com a Braganza i a Coimbra aquesta nit.

I a mi, notant les seves presses, exclamar se m’ha acudit: Recoimbra que m’ha dit !

i tot ballant un altre fado complicat, m’ha repetit el portuguès enamorat:

Pels teus amors catalaniña da Figueiras, m’està saltant a dins del pit o coraçao, i amb un fadeiro seductor

de miña terra jo crec trobar-me, de Lisboa, en un sarau. Mau !

Deixa un comentari

